Fremleie

Tildeling av fremleieplasser administreres av havnesjefen og fordeles ut fra meldte ønsker fra havnas leietakere og fremleietakere. Fordelingen skjer fortrinnsvis i løpet av mars/april hvert år.

Fremleie av egen plass

Leietakere med fast båtplass i havna har anledning til å fremleie plassen i inntil 2 år. I helt spesielle tilfeller kan det søkes om ytterligere fremleie.

Leietaker som har fremleiet sin plass i to år, må kontakte havnesjefen vedrørende plassen innen 28. februar. Skal man ikke legge egen båt på plassen, må man påregne at leieforholdet opphører.

For dem som står på venteliste for en større plass, kan fremleien fortsette ett år av gangen etter avtale med havnesjefen. Det henvises for øvrig til § 7 i leiekontrakten, 2. og 3. avsnitt.

Moss Seilforening har rett til å disponere en båtplass når leietaker selv ikke benytter plassen til egen båt. Leietaker av plassen plikter å gi underretning om lengre fravær, se leiekontraktens § 7, 2. avsnitt. Utlån av båtplassen i privat regi er ikke tillatt.

Søke fremleieplass

Alle som søker fremleieplass kan få tildelt båtplass for ett år av gangen. Interesserte fremleietakere må sende inn søknad i perioden 1. januar til 1. mars, hvoretter fremleiekabalen legges i løpet av mars. Tidligere fremleietakere prioriteres, samt medlemmer med seilbåt. Tildeling av fremleieplass forutsettes medlemskap i foreningen.

Ønsker du å søke om å få tildelt fremleieplass, send forespørsel til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

E-posten skal inneholde:

• Påtenkt båttype - seilbåt eller motorbåt – produsent og typebetegnelse