Moss seilforening arrangerer den 26.-27.mai norgescup for optimist,  laser , 29er og RS Feva. Her forventes det å delta rundt 250 + seilere, så dette blir et stort arrangement for klubben. Vi satser på sol  og bra vindforhold, og gleder oss til å få storinnrykk fra hele landet.
Registrering:
Fredag 25. mai kl. 18.00 – 21:00
Lørdag 26. mai kl. 08:00 – 09:00

Første varselsignal begge dager er kl 11.

Påmelding og kunngjøring : Påmelding

Østfoldcup 1 i Moss 1.mai

Den første Østfoldcupen for jolleseilere gikk av stabelen i forbindelse med Sesongåpningen av Moss seilforening 1.mai.

36 seilere fra Fredrikstad, Sarpsborg, Soon , Sandefjord og Moss deltok i klassene optimist og RS Feva . Til og med våre ferskeste optimist seilere fikk prøvd seg litt på en enkel bane rett ved land, der det var om å gjøre å seile så mange runder man klarte på en lett slørebane.

Sesongåpning 1.mai 2018

Værgudene valgte å ikke være med oss i år, da årets seilsesong for Moss seilforening skulle åpnes offisielt. Men til tross for regn og kulde, var det mange som møtte opp for å høre leder Truls Holm Olsen sin åpningstale og salutten fra kanonen " Gunda".

Sesongåpning 1.mai kl 11 med salg av nytt og brukt seiltøy.

Tirsdag 1.mai kl 11 åpner vi offiisielt sesongen i Moss Seilforening, med kanonsalutt og tale ved leder i Moss seilforening Truls Holm Olsen. Vi håper å se så mange som mulig av medlemmer og ikke-medlemmer møte opp på plattingen foran klubbhuset på Søly for å gi sesongen en skikkelig kickstart!

Vel møtt!

NM i Laser, 29er og RS Feva i Moss

Moss seilforening arrangerte NM i Laser 4.7, Laser Radial, 29er og RS Feva første helgen i juli. Værgudene var med oss, og viste frem Moss seilforening fra sin beste side.

Sol og fine vindforhold gjorde at regattaen gikk smertefritt. Takk til meget bra arbeid fra regattasjefer og banemannskap. Stemningen var høy også på land, og dette takket være mange iherdige frivillige i kiosken , sekretariat og på underholdningssiden.

Østfoldcup 1.mai 2017

Moss Seilforening arrangerer første runde av Østfoldcup for joller 1.mai. Regattaen er åpen for Optimist A, B og C, RS Feva, Laser og 29er. Vi ønsker også deltagere utenfra Østfold velkommen.

Påmelding/ registrering på stedet 1.mai kl 10.30-11.00 Første startsignal ikke tidligere enn kl 12.00. Ingen startsignal etter kl 17.00

Kunngjøring

Seilingsbestemmelser

J/70 Lansering! Onsdag 22. mars, Søly

J/70 gruppa i Moss og Soon har fornøyelsen av å invitere til lanseringsfest!

Skal du være med å seile J/70? Lurer du på om dette er noe for deg og dine? Har du bare lyst til å piske våren igang med en midtukes seilerfest? Da er du velkommen!

Sted: Moss Seilforenings klubbhus - Søly
Tid: Onsdag 22. mars kl. 19

Det blir servert Soons berømte seilerlapskaus, brus og øl. Pris kr. 100,- (inkl. 1 brus/øl). Salg av Kaffe, vafler, øl og brus etterpå.

Moss seilforening i samarbeid med Norsk Optimistjolleklubb inviterer optimistseilere med minimum to års erfaring ( A og B seilere) påskesamlingen vår 8.-11.april 2017.

Trenere: Frode Jørstad og Sjur Sannerud

Invitasjon (pdf)

Moss Seilforening inviterer til sin tradisjonelle påskesamling for laser, 29er og RS Feva 8.-11. april 2017.

Trenere: Jan Steven Johannesen, Mathias Mollatt og Peer Moberg.

Invitasjon (pdf)

Påmelding "Seiling for alle" J/70

Påmeldingen er åpen!

Det er med stor entusiasme vi kan annonsere at påmeldingen nå er åpen for alle som vil være med på det store nye innen seilsporten - J/70 ligaseiling! Billigere, morsommere og mer sosial seiling finnes ikke. Av totalt 50 plasser, er 25 ledige etter førstemann til mølla-prinsippet. Her kan det lønne seg å være rask!

Kurset er fulltegnet.

Nybegynnerkurs optimistjolle starter 22. august 2017.

Vi ønsker svømmedyktige barn i alder 8-14 år velkommen til nybegynnerkurs i optimist seiling.

Vi har også tomannsbåter ( RS Feva), som egner seg for seilere fra 12-16 år. Her kan vi ta inn seilere som pga alder eller størrelse ikke vil seile optimist jolle. Ellers anbefaler vi noe seilerfaring i optimist jolla først.

Kurset er fulltegnet.

Start: TIrsdag 22. august kl 18- ca 19.30 på Moss seilforening på Jeløy.

Pris: 1000 kr inkl lån av båt.

NM 2016 i RS Feva og 29er

I helgen 3.- 4. september arrangerte Asker Seilforening NM i RS Feva og 29er.
Fra Moss seilforening deltok to RS Feva og to 29ere . Ida Olstrøm og Nora Bruaset Andersen seilte knallbra og sikret seg NM Sølv i RS Feva .Konkurransen var tøff, og de ble kun slått av de mer erfarne og to år eldre guttene fra Bærum Seilforening, Alexander Boulland og Arthur Llewelyn.

Europacup for Laser og Norgescup for 29er og RS Feva

Helgen 3.-5. juni arrangerte Moss seilforening EC for Laser 4.6, Laser radial og Laser standard, og samtidig NC for 29er og RS Feva. Laser seilere fra Finland, Danmark og Sverige hadde funnet veien til Søly, i tillegg til store deler av Norge. Med sol, 30 grader og i tillegg gode vindforhold, ble arrangementet en kjempesuksess. Folk koste seg i solen, og stemningen ble beskrevet som “å være på festival”.

PCB bilde 03Bordal til topps i Barcelona

Per Christian Bordal imponerte stort ved å vinne den første Europacupen i RS Aero klassen i Barcelona denne helgen.

Sesongåpning 1.mai og 1. Østfoldcup 2016

Sesongen 2016 ble åpnet med et skikkelig smell fra kanonen ”Gunda” søndag 1.mai., etter at Leder i Moss SF, Glenn Pettersen hadde holdt åpningstalen.

Du er her: Joller sesongen aktivitet