Seilsportligaen

seilsportligaenSeilsportsligaen er den norske versjonen av en ny serie som nå sprer seg over store deler av Europa. I fjor sendte Norge et lag til superfinalen Sailing Champion Leauge i København og tilbakemeldingene fra både seilere, publikum, de som fulgte med på live-sendinger på nett var veldig positive.

Seilsportsliga på Facebook

Derfor lanserer NSF nå en lignende serie for norske seilforeninger der 2015 blir et minivariant av hele ligaen. Softwareleverandøren SAP er med som partner for å sikre livestreaming. I Seilsportsligaen 2015 skal de enkelte foreningene sende sitt lag til kvalifiseringsstevnet. Det er 30 ledige plasser, 15 på Vestlandet og 15 på Østlandet. Fra Moss stiller et lag med Erik Holme, Jørn Erik Ruud, Andreas Dyhr Petersen og Karl-Einar V. Jensen.

Regattaene seiles i J/70, 25. - 27. September, på indre havn i Oslo. Nærmere informasjon blir publisert på www.seiling.no  og Facebook

I 2016 skal Seilsportsligaen utvides til fire stevner på 4 forskjellige steder i landet, hvor de 15 beste båtene fra kvalifiseringen i 2015 får delta. Den enkelte forening kan sette opp sin egen serie der den som vinner blir sendt til den nasjonale kvalifiseringen til Seilsportligaen, eller finne andre aktivitetsstimulerende kriterier for å utpeke de som skal representere foreningens farger. I Moss Seilforening vil aktivitetsutvalget bestemt et format for uttagningene.

Du er her: Tur&Hav sesongen T&H aktivitet Seilsportligaen